08 stycznia

08 stycznia

Śniadania na słono

Ostatnio nie lubuje się w owsiankach, jaglankach, ryżowiankach i innych "ankach".

Zastąpiłam swoje "anki" śniadaniami wytrawnymi. Tym sposobem udaje mi się przemycić do diety więcej warzyw. Nie jestem ospała, zmulona i nie robię się szybko głodna. Widzę wiele plusów z śniadań o słonym smaku.

A ileż wariacji można wymyślić! Na zimno, na ciepło, smażone, zapiekane, gotowane. Pycha!


Pokażę Wam kilka moich ulubionych wytrawnych poranków.








Omlet z sałatką z kolacji



To śniadanie lubię najbardziej. Jego przygotowanie zajmuje mi bardzo mało czasu. Muszę jednak poświęcić chwilkę dzień wcześniej. Na kolacje ostatnio jadam dużo sałatek. Takich z mixów sałat, sera mozzarella lub fety, pomidora, ogórka, oliwek, papryki. Wariacji na temat takiej sałatki jest mnóstwo. Można wykorzystać też pierś z kurczaka, nawet tuńczyka z puszki, awokado pokrojone w kostkę. Taką sałatkę polewam sosem z oliwy, soku z cytryny, musztardy dijon, oraz odrobiny syropu klonowego. Zostawiam odrobinę na rano, taką małą miseczkę. Wyciągam z lodówki i szybko smażę omlet


  • 3 jajka
  • pół średniej cebuli
  • sól i pieprz
  • odrobina oleju do smażenia
Cebulkę podsmażam na złoty kolor. Jajka roztrzepuję, dodaję trochę soli i pieprzu, mieszam z cebulą. Wylewam masę na patelnię, smażę na wolnym ogniu, z dwóch stron. Do omletu wkładam sałatkę i śniadanie gotowe! Zamiast cebuli można zrobić omlet z szpinakiem czy awokado.






tutaj inny środek omletu: mix sałat, kukurydza, pomidor, ogórek i mozarella która pod wpływem ciepłego omletu rozpływa się














Kanapka na ciepło a'la bruschetta




Coś w włoskim stylu, ale zdrowym wydaniu. Tutaj sprawa jest bardzo prosta. Najpierw rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Do kanapek potrzebujemy


  • chleb żytni, razowy, orkiszowy jaki lubcie
  • dwa pomidory
  • czarne oliwki (jeśli lubicie)
  • małą cebulę
  • mozarellę
  • odrobina oliwy
  • sól, pieprz, bazylia i oregano do smaku

Pomidory kroimy w kostkę, oliwki w talarki, cebulę w plastry. Wsypujemy przyprawy, dolewamy odrobinę oliwy. Wszystko mieszamy, wykładamy na ukrojony chleb pomidory z oliwkami, następnie plaster cebuli i na to plaster mozarelli. Pieczemy w piekarniku około 15 minut. 

Te kanapki również dobrze smakują na kolację.
















Szybka kanapka dla zabieganych


Wybaczcie mi białą bułkę ;) akurat nie miałam zdrowego pieczywa. Do tej kanapki potrzebujemy


  • bułka graham lub chleb żytni
  • pół dojrzałego awokado
  • dwa plastry pomidora
  • odrobina soli, pieprzu i soku z cytryny
  • ziarenka czarnuszki
Awokado rozgniatamy widelcem, doprawiamy lekko solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Smarujemy pieczywo awokado, kładziemy plaster pomidora i posypujemy czarnuszką. Naprawdę pycha! 





A Wy jakie śniadania lubicie? Na słodko czy słono?




3 komentarze:

  1. Wybieram jednak ostatnią propozycję, najlżejszy wariant z wymienionych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O taką kanapkę bym zjadła. Może nawet dzisiaj na kolację 😊 kiedyś jadałam takie często.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie zdecydowanie wytrawne.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 O bieganiu i nie tylko , Blogger