05 października

05 października

Mama ma relaks. A Ty z kim ćwiczysz?

Dziś w ramach mojego cyklu Mama ma relaks (klik) chciałabym podpytać was, moje drogie czytelniczki, co i z kim trenujecie a także opowiedzieć wam o tym kogo ja najczęściej wybieram gdy nie biegam. Kilka lat temu zerwała nas masowo z kanap pewna trenerka. Jej imię i nazwisko jest bardzo znane, myślę że mało kto nie wie kim ona jest, oczywiście w dalszej części tekstu dowiecie się tego. Myślę że bardzo dobrze stało się, że pojawiła się ona. Wybrała sobie idealny moment, trafiła do wielu kobiet, podniosła je na duchu, a dziś możemy obserwować tysiące metamorfoz i przemian. A za nią poszło wielu innych ludzi, pokazując nam swoje sposoby na aktywność fizyczną. Za to powinniśmy być im wdzięczni, bez zbędnych kąśliwych komentarzy wybierać i przebierać w możliwościach jakie mamy.




Aktywność fizyczna jest ważna 


Na stronach ministerstwa zdrowia, portali internetowych o zdrowiu i innych źródłach informacji możemy przeczytać różne statystyki. Przerażające są te, które dotyczą naszego zdrowia i trybu życia. Nie będę przytaczać tu tych cyferek, wystarczy że rozejrzymy się w swoim otoczeniu i przeanalizujemy ile znam osób, które regularnie uprawiają jakiś sport. A od małego kładą nam głowy że sport to zdrowie, w zdrowym ciele zdrowy duch, aktywne osoby żyją dłużej, ale dość już zachęcania bo dziś skupiamy się na konkretnych osobach z którymi warto podjąć tą aktywność. 

Jeszcze tylko krótko na pewno chciałabyś:

  • być zdrowa fizycznie 
  • wyglądać szałowo i zgubić zbędne kilogramy
  • poprawić swoje samopoczucie 
  • zredukować stres
  • mieć swoją odskocznię
Prawda? Kto by nie chciał, a wystarczy odrobina chęci i możesz wytupać tą całą złość na cały świat, zaczynając od kolejnej zimnej kawy, przez szybko budzące się dziecko, czy przypalony obiad. Gdzieś tą energię trzeba wyrzucić!


To z kim?






Przypomnij sobie początek tego wpisu. Pisałam o znanej trenerce, której nazwisko zna prawie każdy. Już wiesz o kim mowa? Oczywiście to Ewa Chodakowska. Mnie też porwała z tej kanapy i porywa nadal. Babka która ma wielkie serducho, bije z niej dobro i ciepło. Niektórzy nie lubią tego spokojnego tonu głosu i większość porwanych osób do trenowania ma ochotę po prostu wyciszyć głośniki. Z czasem ta niechęć mija i nie masz ochoty już wyrzucić płyty przez okno czy wyzwać jej od katów. Dorobek Ewy jest ogromny. Na stronie internetowej Chodakowskiej możesz kupić 17 płyt, które są jej autorskimi programami, plus kilka płyt innych autorów. To jest bardzo duża liczba, a na jej kanale beactivetv.pl do wyboru masz aż 28 materiałów. Treningi są zróżnicowane, zaczynając od spokojnego, opartego na pilatesie Secret, słynnego i nieśmiertelnego Skalpela, po mocniejsze akcenty jak Bikini, Hot Body, Rewolucja a nawet jest trening skierowany dla osób starszych. Każdy znajdzie coś dla siebie. 


Anna Lewandowska. Niektórzy nazywają ją konkurencją Chodakowskiej. Inni używają bardziej obraźliwych i wyszukanych komentarzy. Zresztą na Chodakowską też. Między kobietami które trenują z tymi paniami wywiązała się niezdrowa rywalizacja. Ja osobiście lubię obie panie i nie przywiązuję się do żadnej z nich. Korzystam z tego co mają mi do zaoferowania, wybieram to co lubię, bez żadnych urazów. Ania oferuje nam trzy programy treningowe: dwa cardio w podobnej odsłonie, 15 minut na każdy dzień i program skierowany do kobiet w ciąży.  Tutaj wielki ukłon za program dla ciężarnych, brakowało na rynku czegoś takiego. 

Wpisując sobie w wyszukiwarkę na youtube znajdziemy mnóstwo super babek które też zachęcają nas do ćwiczeń, a są to: (kliknijscie w nazwę)

I mnóstwo innych. Cieszę się że mamy tyle kobiet sukcesu w tej dziedzinie. Każdy może wybrać coś dla siebie i nie ma mowy o nudzie.



Co ja polecam?





Najczęściej wybieram treningi Ewy Chodakowskiej, mam kilka jej płyt. Te które lubię najbardziej to


Bikini

Intensywny program, który ma za zadanie rozprawić się z problematycznymi strefami, cellulitem, tkanką tłuszczową. Do wyboru mamy czas trwania treningu: 20 lub 40 minut. Jednak kolejne 20 minut nie wnosi nowych ćwiczeń, jest to powtórka pierwszej rundy, z jeszcze szybszym tempem. Żadne ćwiczenie się nie powtarza, wszystko jest inne i to jest fajne. Nie ma nudy, żadnych serii, a to lubię najbardziej. Ćwiczenia pokazane są w podstawowej i zaawansowanej wersji.


Rewolucja


Trening celujący w konkretne problemy. Do wyboru mamy 5 części programu, każda z nich ma 10 minut. Ty decydujesz czy wykonasz 1 serie trzy razy, wszystkie po kolei, czy wybrane które najbardziej ci pasują. Intensywność jest na wysokim poziomie, jednak nie martw się, pokazane są podstawowe wersje ćwiczeń. Dwie ostatnie partie ćwiczeń dedykowane są również mężczyznom, co jest nowością u Ewy. 


Skalpel


Pierwszy i najbardziej znany trening. Chyba każdy od niego zaczynał. 40 minut bezinwazyjnych ćwiczeń, nie spocisz się za wiele ale mięśnie będą palić. Ten program tylko wygląda na łatwy i przyjemny. 


Anna Lewandowska. W mojej bibliotece posiadam trzy płyty. Moje serce najbardziej pokochało


Karate Cardio


Jak sama nazwa wskazuje, jest to trening cardio. Dodane są do niego elementy karate, kilka ćwiczeń siłowych oraz na stabilizację ciała. Jeśli nie mam czasu na bieganie, muszę zostać w domu, to wybieram ten trening. 50 minut i człowiek ma dość do końca dnia. Całość podzielona jest na 4 bloki, każdy blok ma dwie serie ćwiczeń. Każda z tych serii ma 4 ćwiczenia, a kolejna seria jest modyfikacją pierwszej. Po rozciąganiu czekają na nas dodatkowe bonusy na płycie: trening tabata, w parach oraz przepisy na koktajle. 


Trening z gumami elastycznymi (klik)


Jeśli klikniecie na napis wyżej, przeniesiecie się do filmiku na youtube z tym treningiem. A tutaj jest jego druga część. Guma elastyczna to jest fajna sprawa. Nasze ciało napotyka dodatkowy opór, jaki daje guma, przez co musi wykonać większą pracę przy ćwiczeniach. Oba filmiki to około 15 minut treningu, ale obiecuję wam że mięśnie będą boleć. Na tym sprzęcie można ładnie wyrobić sobie ramiona. Propozycje takiego treningu ma również Codziennie Fit i SportsMama.


Streching



Kolejny film Ani z youtube (klik) Jeśli robię dodatkowe rozciąganie, lub mam ochotę się rozluźnić, to włączam sobie ten filmik. Propozycja rozciągania i kilku ćwiczeń stabilizacyjnych jest dla mnie strzałem w dziesiątkę. Wykonując go trzy razy mamy pełną, długą sesję rozciągania i relaksu dla mięśni.

Co polecam biegaczkom


Mądrzy biegacze wiedzą, że nie samym bieganiem mają żyć. Warto do swojego planu włączyć dwa treningi o innym charakterze, które wzmocnią naszą postawę i mięśnie głębokie. Jest to temat na osoby wpis, ale mogę wam już polecić kilka z nich:

  • Skalpel Ewy Chodakowskiej
  • Trening z gumami Anny Lewandowskiej
  • Bikini Ewy Chodakowskiej
  • Secret Ewy Chodakowskiej
  • Plecy&Brzuch Codziennie Fit

Przykładowy plan treningów



Dla wytrwałych, którzy przeczytali mój tekst, mam niespodziankę. Przykładowy plan treningowy! Nie uwzględnia on biegania, jednak możecie sobie jeden wybrany trening z planu i jeden dzień wolny przeznaczyć na ten sport, jeśli tylko chcecie. To jest plan, który ja układałam pod siebie, gdy nie miałam możliwości wyjść pobiegać. Jeśli nie macie którejś płyty, zamieńcie sobie trening na taki, który lubicie. Chyba, że lubicie wyzwania i chcecie mieć w swojej biblioteczce te pozycje, to proszę bardzo! Treningi Ewy Chodakowskiej dostępne są tu. A Anna Lewandowska póki co posiada w ofercie treningi tylko na płycie. Jestem jednak pewna, że te z was które są fankami którejś z pań, mają uzupełnione swoje półki tymi pozycjami. Podkreślam jednak, że ten plan jest oparty o moje potrzeby.




A ty z kim ćwiczysz? Jesteś team Choda? team Lewa? Czy całkiem coś innego? A może wolisz ćwiczyć na siłowni? Dajcie mi znać, może dzięki wam odkryję coś nowego :)





20 komentarzy:

  1. Ja aktualnie biorę udział w V Wyzwaniu Kamili Rowińskiej, zaczyna się nieźle, zobaczymy ile przetrwam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biegałam do końca sierpnia. Na razie mam przerwę i muszę znaleźć coś do ćwiczeń w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie że napisałaś o Oli Żelazo i Gosi Mostowskiej. Uwielbiam z nimi ćwiczyć w zaciszu domowym. Choda i Lewa to nie moja dynamika ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega fajny wpis, trochę motywacji przed wieczornym treningiem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewa Chodakowska trochę mnie irytuje swoim spokojnym głosem, ale nie mam nic do tych, którzy z nią ćwiczą. Ja lubię Olę ze Sporstmama i Anię Dziedzic z Fit Mom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie ten głos też irytował, już przywykłam do niego, choć w nowych wydaniach płyt jest już inny ton

      Usuń
  6. Jeśli już ćwiczę to tylko z muzyką :-) Mam specjalny plan treingowy dobrany do moich dolegliwości zdrowotnych :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! indywidualne plany są fajne, więcej można osiągnać

      Usuń
  7. Ani to, ani to :P Zwykle skupiam się na aerobiku, w-fie, czasami dłuższy spacer :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja miałam długą przerwę ze względów zdrowotnych, ale najlepiej mi się ćwiczy po prostu na siłowni!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja to teraz ewentualnie ćwiczenia ciążowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj w bieganiu to zawsze byłem samotnikiem, to czas dla mnie, nie tylko na ćwiczenia, ale i przemyślenie kilku rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za dodanie komentarza! Jest mi niezmiernie miło że odwiedzasz mojego bloga i zostawiasz po sobie ślad. Ściskam!

Copyright © 2016 O bieganiu i nie tylko , Blogger