29 października

29 października

Jesienne śniadanie dla całej rodziny

Nadeszły chłodniejsze dni, słonka mamy coraz mniej. Z straganów zniknęły sezonowe owoce, nie mamy już ochoty na smoothie, koktajle z kostkami lodu. Coraz częściej sięgamy po ciepłe posiłki, by się rozgrzać. Tak też reaguje nasz organizm, gdy za oknem widzimy typowo przedzimową aurę. Przychodzę do Was z pomysłem na ciepłe, pożywne, jesienne śniadanie. Jego składniki są łatwo dostępne, a co najlepsze takie śniadanie jest dobre dla nas, dla biegaczy oraz małych szkrabów!






Kto nie jadł nigdy ryżu na mleku? Chyba nie ma takiej osoby! Moja wersja jest z jabłkiem, rozgrzewającymi przyprawami a dla nieuczulonych na orzechy (w tym małych dzieci również) może mieć lekko orzechową nutę. Pycha!

Jeśli zostało Tobie trochę ugotowanego ryżu z obiadu, to właśnie możesz go użyć kolejnego dnia na śniadanie. Możesz także bez obaw ugotować ryż dzień wcześniej, by nie tracić czasu rano. Ryż jest lekkostrawny, jest dobrym źródłem węglowodanów (pod warunkiem że nie jest to biały ryż czy paraboiled), świetnie komponuje się z słodkimi dodatkami jak i słonymi, a to dzięki neutralnemu smakowi. Jest to dobra podstawa do śniadania, obiadu a nawet kolacji. Nie obciąży naszego żołądka, doda energii nie fundując dolegliwości bólowych.


Czego potrzebujesz do przygotowania dla jednej osoby



  • ryż basmati, jaśminowy lub brązowy 5 łyżek
  • mleko (roślinne lub krowie) 100 ml
  • jabłko pół mniejszej sztuki
  • masło orzechowe (dla nieuczulonych i nie dla małych dzieci) pół łyżki
  • połowa małego banana
  • cynamon pół łyżeczki
  • kardamon szczypta
  • imbir dwie szczypty





Jak przygotować takie śniadanie


Przygotuj garnek do ugotowania ryżu, małą patelnię (taką jak do jajka sadzonego) obieraczkę i tarkę.

  1. Ryż ugotuj na wodzie, bez foliowej torebki, zgodnie z przepisem na opakowaniu, w podwójnej ilości wody w stosunku do ryżu. Pod koniec gotowania dodaj mleko. Jeżeli masz ryż ugotowany wcześniej, podgrzej go w podanej ilości mleka.
  2. Jabłko obierz i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Banana pokrój w plasterki
  3. Do ryżu dodaj masło orzechowe i wymieszaj, tak by masło połączyło się z ryżem.
  4. Banana podsmaż chwilę na małej patelni, na odrobinie masła. Banan musi być lekko zrumieniony z każdej strony.
  5. Do garnka z ryżem dodaj przyprawy, jabłko i wymieszaj.
  6. Przełóż danie do miseczki, na wierzch ułóż plastry banana, posyp odrobiną cynamonu.

Jeżeli masz problemy z wagą, powinnaś trzymać dietę z niskim indeksem glikemicznym, zrezygnuj z banana oraz masła orzechowego. W zamian możesz dodać do ryżu inne owoce np. maliny. 






Po tak rozgrzewającym śniadaniu można pokonywać wiele kilometrów!



2 komentarze:

  1. Przepyszne sycące śniadanie. I do tego rozgrzewa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie pyszności dają mnóstwo energii i uśmiechu na nowy dzień. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 O bieganiu i nie tylko , Blogger